vineri, 28 februarie 2014

Cine mi-a spus odata...

Cineva mi-a spus odată: frate, îţi ia din zile. I-am spus să tacă, nu ştie ce vorbeşte.Nu e nimeni mai frumoasă, mai deşteaptă şi mai cuminte decât ea. Toţi au început să râdă.
-          Voi nu ştiţi ce înseamnă iubirea, nu sunteţi prietenii mei!
-          Bogdan! Tu n-ai ochi să vezi şi urechi să auzi? Nu vezi că nu te mai vrea? Nu auzi ce-ţi spunem?
-          E mică, nu ştie ce vrea. Eu o aştept.
Cineva mi-a spus odată: Bogdan, aseară am văzut-o cu unu’, se lingea întruna, la discotecă. Inima mă durea şi ochii se umeziseră.
-          Cu cine? Poate nu ai văzut tu bine...
-          Băi eşti nebun?! Ascultă-mă! Ea era, am văzut-o foarte bine.
-          Până  nu văd cu ochii mei, nu cred nimic. E o ştiu foarte bine. E cuminte, deşteaptă, nu face ea asemenea lucruri. Sigur o să ne împăcăm!
Cineva mi-a spus odată: hai să mergem la discotecă, ieşim şi noi ca băieţii, mai lasă cărţile alea din mână!
-          De ce nu? Chiar aveam nevoie să ies şi eu.
Ea era acolo. Frumoasă, albastră din cap până în picioare, pe tocuri înalte şi un zâmbet pe faţă armat cu tone de atracţie. Îmi dă bineţe şi trece pe lângă mine. Un prieten îmi spune: hai să ne distrăm, nu o mai băga în seamă! Corpul a început să se mişte, dar inima îngheţase. Am plecat la bar o dată, m-am întors la el peste douăzeci de minute, şi apoi am început să mă întorc ca şi cum mă duceam acasă în fiecare zi după şcoală. Mi-am îmbătat trupul, mintea şi totul începuse să se vadă în ceaţă. Am ieşit afară. Ea a venit după mine şi m-a întrebat dacă mă simt bine.
-          Bine fără tine nu voi fi niciodată.
Cineva mă trage de umăr; mă ridic şi-i dau una. Nu ştiu de ce am avut o asemenea reacţie, doar era unul din prietenii mei. Cred că se adunaseră în mine suferinţe exacerbate care aveau nevoie să fie eliberate şi probabil au reuşit singure să se descătuşească. Un om munte mă ia de guler şi mă bagă într-o maşină. Era una de poliţie.
Cineva mi-a spus odată: Bogdan, în seara aia, după ce ai plecat, ea se găsea  în braţele unui vlăjgan şi se sărutau cu foc. Iar inima mea începu să se clatine, ca mine acum câteva zile.
-  Bogdan, vreau să-ţi spun ceva, dar să nu te superi pe mine. Eşti prietenul meu, nu am de ce să te mint. O maşină parchează în fiecare seară în locul unde stăteaţi voi acum o vară. Pe ea am văzut-o ieşind din curte.
-          Poate a vrut să iasă şi ea afară, sigur erau mai mulţi prieteni adunaţi acolo. Nu văd nimic rău în asta. „Bogdan, ascultă-mă! Las-o frate. Nu te mai gândi la ea, te omoară. Noi când mai ieşim? Când mai facem lucrurile de altă dată? Cunoaşte şi tu alte fete, ieşi cu ele, laso-n p... mea de treabă
Cineva mi-a spus odată:  ea a fost îndrăgostită de un băiat de la mine din clasă. Mi-a spus prietena ei cea mai bună. De 1 Martie a venit la noi în clasă şi privirile ei spre colegul meu, învederau cele ce ţi le-am spus.
 - Ştiam eu. Am întrebat-o dacă îl place şi mi-a spus răspicat că sunt nebun, posesiv şi prost, pe deasupra. Cu ultima afirmaţie sunt de acord, dar cu celelalte nu.
Ea mi-a spus odată: Bogdan, vreau să-ţi spun ceva. Într-o seară, eram supărat pe tine, şi n-am reuşit să mă opun tentaţiei de a nu mă aşterne în braţele lui. Eu ţi-am spus pentru că am fost supărat pe tine şi trebuia să mă răzbun cumva?
-          Te răzbuni pe mine pentru că te iubesc?
-          Am fost tristă, aveam nevoie de cineva...iar pe tine nu am îndrăznit să te sun.
-          Bine că ai avut curajul să stai în braţele lui.

    Am deschis uşa amintirilor negre. Sunt doar câteva din ele. Le-am scris ca să vezi de ce voi trece pe cealaltă parte a străzii atunci când ochii mei te vor vedea. Le-am scris ca să înţelegi de ce nu-ţi voi mai zâmbi niciodată. Ţi-am scris ca să vezi prostia mea. Însă te rog ceva. Adu-ţi aminte de cele pe care nu le-am enumerat aici. Punele lângă astea şi fă-ţi o analiză. Îţi place de tine, fată muncitoare şi cuminte, aşa cum te recomanzi şi te-am recomandat trei ani de zile? Deschide ochii şi dacă cineva te mai iubeşte, nu-ţi mai bate joc de el. Tu nu mai eşti nimic în ochii mei. Abia aştept să cunosc pe altcineva. Ţi-am dat sfaturi cu toptanul de-a lungul anilor. Ai de unde alege când te vei lovi de întrebările vârstei tale. Sper că ţi-am fost de ajutor. Încă ceva: mare atenţie la prieteni. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu